Beloon je klanten met een onvergetelijk relatie event

16 juli 2015
relatie event

Bij de organisatie van een event komt heel wat kijken. Dat is bij een relatie-event niet anders. Maar laat dat je niet afschrikken. Af en toe is het zeker aangewezen om je bedrijf, producten of diensten in de kijker te zetten en tegelijkertijd je klanten in de watten te leggen. Meer nog: een doordacht relatie-event doet wonderen voor je business. Maar let op: je missie tot leven brengen bij je klanten is niet eenvoudig en vereist een doordachte invulling van je event. Het is de bedoeling dat klanten kunnen zien, horen en misschien zelfs proeven waar je bedrijf voor staat. Enkele tips op een rijtje.

Zorg voor een goed programma

Een relatie-event zonder een interessant programa is gedoemd om te mislukken. Welke ingrediënten niet mogen ontbreken?

  • Goede sprekers, waaronder (minstens) één iemand van binnen de eigen organisatie.
  • Cases van klanten en succesverhalen van je bedrijf.
  • Een professionele presentator of inleider die het relatie event in goede banen leidt.
  • Genoeg tijd voor vragen. Een overvol programma moet je koste wat het kost vermijden. Je wil niet à la minute nog schipperen met inleidingen en presentatie uren.

Naast het informatiegedeelte, voorzie je het best ook genoeg tijd voor networking en “verwennerij”. Een goed evenwicht tussen deze drie luiken is belangrijk voor het succes van je klantevent.

Zoek een interessante locatie

Als je een relatie-event organiseert, zoek je het best een locatie die tot de verbeelding spreekt, genoeg uitstraling heeft en gemakkelijk bereikbaar is. Dé grote fout die vaak wordt gemaakt? Te kleine ruimtes voorzien. Je gasten hebben ademruimte nodig en houden er niet van om dicht tegen elkaar aan te zitten. Voorzie ook zeker genoeg plaats voor je marketingmateriaal. Denk bijvoorbeeld aan banners en roll-up-screens, die goed zichtbaar moeten zijn om tot hun recht te komen.

Entertainment, food en beverages

Een relatie event mag natuurlijk geen veredelde salespresentatie zijn. Zorg zeker dat er ook iets te beleven valt, zodat je je relaties een echte ervaring of op z’n minst een aangename dag of avond hebt bezorgd. Je relatie event moet op z’n minst toegevoegde waarde bieden en natuurlijk mag ook gepaste catering niet ontbreken! De sleutel tot succes? De invulling van je klantevent ophangen aan een duidelijk concept, dat bovendien mooi aansluit op de bedrijfscultuur.