Een geslaagde nieuwjaarsreceptie begint bij de uitnodiging

3 december 2014
nieuwjaarsreceptie

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, juist? Ook je jaarlijkse nieuwjaarsreceptie voor klanten of werknemers is gebaat bij een grote opkomst. Een onpersoonlijk kaartje of een ongeïnspireerde e-mail zijn géén goeie manieren om veel volk te lokken. Wat je nodig hebt, is een uitnodiging die de nieuwsgierigheid van je genodigden prikkelt. Hoe je dat aanpakt, lees je hier.

Zorg dat er iets te beleven valt op je nieuwjaarsborrel

Wil je écht een knaller van een nieuwjaarsreceptie geven, zorg dan dat je uitnodiging dat ook uitstraalt. Wie er niet bij kan zijn, moet het gevoel hebben iets te missen. Beleving is dan ook essentieel. Jouw evenement is ongezien!

Zeg het met een beeld

Of je je uitnodiging nu met de post of per e-mail bezorgt, zorg in elk geval voor een aantrekkelijke eyecatcher. Het liefst met een knipoog naar je eigen business. Zo weten je genodigden zonder ook maar één letter te hebben gelezen van wie de uitnodiging afkomstig is.

Beperk de hoeveelheid tekst. Die wordt namelijk zelden gelezen. Het komt erop aan je boodschap zo snel mogelijk duidelijk te maken. En zegt een beeld niet meer dan duizend woorden?

Wie, wat, waar, wanneer…

Wees duidelijk in je communicatie. Cruciaal zijn uiteraard de locatie en de datum van je evenement. Maar ook wat er staat te gebeuren, verdient een woordje. Wees zinnenprikkelend.

Om vooraf precies te weten hoeveel gasten je mag verwachten, vermeld je ook een deadline voor de inschrijving op je uitnodiging. Inschrijven zelf gebeurt idealiter online en moet zo laagdrempelig mogelijk zijn. Laat gasten geen 10 velden invullen, anders haken ze af!

Save the date!

Zijn je uitnodigingen de deur uit? Dan zit je werk er nog niet op … Verstuur een week voor de nieuwjaarsreceptie een reminder, zodat je genodigden zeker hun agenda vrijhouden voor je nieuwjaarsreceptie. Dit is erg belangrijk, want tegen het einde van het jaar zitten onze agenda’s doorgaans aardig vol. Herinner je gasten aan de datum en de locatie en vermeld ook parkeergelegenheid in de buurt van het feestadres.

Wat te doen na de nieuwjaarsreceptie?

Was je nieuwjaarsreceptie een succes? Laat dat dan achteraf even weten aan je gasten. Het is namelijk dankzij hen dat het zo’n feest was! Een kort bedankingskaartje of snelle e-mail volstaat. Voeg eventueel een link toe naar foto- en/of videomateriaal. Wedden dat de ervaring in hun geheugen gegrift zal staan? Een leuke opsteker voor je bedrijfsimago.